Sunday, May 25, 2008

Tiring Weekend

really2 tiring...ingatkan sempat ler nak rehat2 badan dan minda..tp lagi meletihkan.

Saturday..lps buat breakfast for hubby and hantaq dia pi kerja..start ler..kerja aku ...mula..i hv my breakfast ..then sapu hall rumah..sapu halaman depan..then masuk baju dlm mesin..pi naik atas kemas bilik..rendam bj yg handwash..(usually bj kerja my hubby and my bj kurung yg ader beads semua i hand wash)..then turun bwh..kemas dapur lak..lps tu prepare bhn2 utk masak lunch..ari nie aku nak masak ayam masak portugal..cehh nama...padahal cuma mcm sambal ayam biasa jer.cuma ader tambah santan dan cuka..Lps masak..kemas dapur..and basuh segala pinggan mangkuk..lps tu pi sidai baju..

Aku naik atas..mandi dan solat dulu..lps tu br kami mkn bersama2..lps mkn duk layan le pulak citer mohabattien...fuhh dah berapa kali tgk pun nak layan gak..lps tu terus siap2 nak cancel sesuatu yg dah nak beli..dah beli kena cancel lak..tak pe la belum de rezeki..hmm after dr shah alam tu..terus shoot ker KL..to be exact PWTC..ader expo perumahan..lps tu dah tak tahu nak pi mana..so cadang nak singgah jln masjid india..kan ader pasar malam ari sabtu malam..tapi ya allah..tak de parking..so cancel la tak jadi nak pi..so we shoot pi briekfields..nak pi mkn dinner kat sana..we had our early dinner pasal nak balik awal to catch the AF final..
so after balik tu lepak ler until habis AF tu..

ari ahad..ari nie plan nak duk umah jer..penat dan malas nak jln2...so lps breakfast pagi tu..i kemas bilik..basuh the rest of the baju handwash..then masak2 lunch lak..lps mkn..aku decided nak buat cookies..pi le kedai beli apa2 yg patut..dah lama nak try resepi yg aku dpt tu..saja je buat coz ptg nanti semua my inlaws akan berkumpul every sunday evening..so kena prepare for tea la..so buat punya jadi le..walaupun rupanya tak cantik...masa tu cuak jugala..tp tak give up..!!then buat sandwish tuna lak..byk gak le makanan smlm..

So siap semua kul 6 pm..just nice semua dah dtg..lps mkn2 solat maghrib and semua balik..wah laku biskut aku budak2 nie mkn..licin..so aku mkn dinner and terus naik atas,.tak larat so tired..and memikirkan the whole tiring week yg akan kulalui esok...wahhhh!!!

Punya le exicited buat biskut lupa nak ambik gambaq..so nie le biskut aku buat..aku ciluk dr tuan punya resepi..credit to rinn chan's

No comments: